пятница, 6 мая 2016 г.


 
З досвіду роботи



Матеріали на допомогу вчителю по підготовці до уроків з ознайомлення учнів із дитячим журналом

Академічний тлумачний словник (1970—1980) [1].
ЖУРНА́Л, у, чол.
1. Періодичне друковане видання у вигляді книжки.
2. Книга чи зошит для систематичних записів про що-небудь. Книга для обліку відвідування та успішності учнів. 

вторник, 5 апреля 2016 г.


                                                                                
 Колегам до відома та використання у роботі




Завдання для проведення ДПА у початковій школі

суббота, 12 марта 2016 г.


 
З досвіду роботи



Розвиток і збагачення мовлення учнів початкових класів на уроках української мови та читання

понедельник, 15 февраля 2016 г.


 

Між нами, жінками



Долаємо стрес

Стрес (від англ. stress — напруга, тиск)  — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи.

З одного боку емоційний стрес корисний для організму і вміння оперативно приймати складні рішення може піти на користь продуктивності вашої праці. З іншого боку, якщо стан виявляється перманентним, і ви вже не пригадаєте, коли востаннє висипалися і їли з апетитом, пора переглянути свої життєві цінності і поглянути на життя по-новому.

Найефективніший спосіб у боротьбі зі стресом - навчитися бути щасливим. Досягти цього можна, якщо почати отримувати задоволення від дрібниць і щодня здійснювати позитивні дії. Отже, візьміть на замітку кілька важливих правил, які допоможуть поліпшити ваше життя.

  1. Щоб розслабитися, потрібно правильно дихати. Саме "носове" дихання діє, як медитація на біоритми мозку і знімає втому.
  2. Не ставтеся до життя надто серйозно, і кожна ваша помилка - не кінець світу. Адже життя всього на 10% складається з того, що ми робимо, і на 90% - як ми на все реагуємо.
  3. Смійтеся над собою. З посмішкою реагуйте не тільки на смішні і приємні ситуації навколо вас, але і вмійте з сарказмом поставитися до власних вчинків і дій. Так ви навчитеся помічати навколо себе більше позитивних моментів, і не приймати свої дрібні недоліки близько до серця.
  4. Думаючи про завтрашній день, ви забуваєте, про те хто ви на даний момент. Займаючись планами на майбутнє і обдумуючи кожен свій крок, ви, можливо, застрахуєте себе від неприємностей, але перестанете відчувати життя навколо себе, про яке, врешті-решт, так піклуєтеся.
  5. Умійте сказати "ні", коли ви дійсно не хочете виконувати прохання. Бути улесливим, постійно виконуючи чужі прохання, ви відкладаєте своє власне життя, яке безповоротно минає.
  6. Регулярно займайтеся спортом - так ви самостійно підвищуєте рівень ендорфінів в організмі. До того ж ви кожного разу будете отримувати задоволення, дивлячись у дзеркало на своє підтягнуте і струнке тіло.
  7. Не відмовляйте собі в гарному одязі - те, що на вас одягнено, впливає на вашу поведінку і впевненість в новому дні.
  8. Не вживайте їжу тільки тому, що вам нудно, ви пригнічені або голодні. Насолоджуйтесь її смаком, адже їжа повинна приносити задоволення, а не вирішувати проблеми.
  9. Не відмовляйтеся від своїх бажань і цілей, вважаючи їх рожевою фантастикою і фокусуючись замість цього на "земних" речах. Коли ви зможете відмовитися від усього, крім самого кращого для себе, ви, нарешті, досягнете того, до чого прагнете.
  10. Намагайтеся менше скаржитися на життя і жити приємними моментами: постійне невдоволення волочить вас по життєвому шляху в невідомому напрямку, а бадьорий і позитивний настрій приведе до бажаного результату.
  11. Не відмовляйте собі у відпочинку: без боязкості просіть у начальства заслужену відпустку і будуйте різні плани на вихідні. Влаштовуючи собі свята і веселощі, ви починаєте цінувати свої будні, які раніше здавалися вам сірими і безглуздими. 

воскресенье, 14 февраля 2016 г.


 
З досвіду роботи



Формування позитивної мотивації навчання - одна з основних умов виховання та розвитку особистості молодших школярів


пятница, 12 февраля 2016 г.

                                                                                
 Колегам до відома та використання у роботі


Проведення ДПА в початковій школі у 2016 році 
(4 клас)

суббота, 30 января 2016 г.

                                                                                
  Колегам до відома та використання у роботі



Готуємось до атестації!

Орієнтовні питання для повторення
Навчання у початкових класах

1. Санітарно-гігієнічні вимоги до організацію навчально-виховного процесу в початковій школі.
2. Типи та структури уроків (за Онищуком).
3. Структура особистісно орієнтованого уроку.
4. Врахування вікових особливостей молодших школярів в НВП школи І ступеня.
5. Інноваційні технології, які впроваджуються у початковій школі.
6. Суть та способи реалізації інтегрованого навчання у 1-4 класах.
7. Інтерактивні методи навчання молодших школярів.
8. Вимоги до складання розкладу уроків у початковій школі.
9. Організація роботи групи подовженого дня.
10. Методична література з теми самоосвіти (опрацьована, використовується в роботі).
11. Зміст проекту Концепції початкової освіти.
12. Недоліки у власній педагогічній практиці. Професійні перспективні плани.

Організація виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі (класоводи, класні керівники)

1.  Інноваційні технології у вихованні.
2. Організація учнівського самоврядування.
3. Методика проведення колективних творчих справ.
4. Організація та форми роботи з батьками.
5. Робота з правопорушниками.
6. Вимоги до організації гурткової роботи.
7. Структура заняття гуртка.
8. Складові виховного плану класного керівника.
9. Концепція національно-патріотичного виховання учнівської молоді.
10.  Недоліки у власній педагогічній практиці. Професійні перспективні плани.

вторник, 26 января 2016 г.

                                                                                           

                                                                                                                    Посміхніться!


Один хлопчик весь час писав слово "пішов" через "о" (пошол). Вчителька його змусила залишитися після уроків і написати це слово 50 разів, щоб запам'ятати. Хлопчик все зробив, як веліла вчителька. Йдучи додому, він залишив їй записку: «Я написав 50 разів слово «пішов» і пошол додому».
***
Шкільний вчитель говорить колезі: «Hі, працювати стало зовсім неможливо. Учитель боїться директора. Директор-інспектора. Інспектор - перевіряючих з Міністерства. Міністр - батьків. Батьки бояться дітей. І тільки діти нікого не бояться ...»
***
Вчителька вносить у клас комп'ютер. Ставить на стіл. Запитує в учнів: 
- Діти, скільки на столі комп'ютерів? 
- Один. 
Насилу вчителька вносить у клас другий комп'ютер.
- Діти, скільки на столі комп'ютерів? 
- Два-а. 
Вибиваючись із сил вчителька затягує в клас третій комп'ютер.
- Діти, ну, а тепер скільки на столі комп'ютерів? 
- Три-и. 
Витираючи піт з чола, вчителька прошепотіла: «А все ж, з яблуками було якось легше!»




                                                                                           
                                                                                                У методичну скарбничку


Орієнтований перелік тем для самоосвіти



·    Специфіка роботи з шестирічками.
·    Методи мотивації навчальної діяльності молодших школярів.
·    Навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної активності молодшого   школяра.
·    Особистісно-орієнтований підхід у навчанні та вихованні молодшого школяра.
·    Технологія співробітництва.
·    Інтерактивні форми і методи навчання.
·    Прийоми формування критичного мислення.
·    Сучасний урок української мови в початкових класах. Формування комунікативної компетентності молод­ших школярів на уроках мови та читання.
·    Прийоми розвитку логічного мислення молодших школярів.
·    Робота з обдарованими та здібними учнями.
·    Роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей учнів.
·    Як навчити учня вчитися.
·    Організація блочного навчання як одного із чинників інтенсифікації сучасного     уроку.
·     Виховання поваги до культури, історії, народних традицій, української мови на      уроках гуманітарних дисциплін.
·     Формування мотивації на здоровий спосіб життя у молодших школярів.
·     Система моніторингового супроводу навчально-виховного процесу.

понедельник, 25 января 2016 г.

                                                                                  
Новинки методичної літератури

   

воскресенье, 24 января 2016 г.

                                                                                
 Колегам до відома та використання у роботі

                                                        
                                                      


                                                                                  
Новинки методичної літератури















понедельник, 18 января 2016 г.


Колегам до відома та використання у роботі 


Нормативна - правова база початкової освіти 2015-2016 н.р.


1. Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти».
2. Лист МОН № 1/9-253 від 22.05.15 року «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».
3. Наказ МОН України від 07.08.2015 № 855 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів»
- для 1-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН молоді і спорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460 (додаток 1).
4. Наказ МОН України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах».
5.Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06. 2015 р. № 1/9-305 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році».
6. Лист МОН України від 1/9-380 від 10.08.2015 «Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
7. Наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
8. Наказ Міністерства № 1495 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
9. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 19.08.2011 № 1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми  старшого дошкільного і молодшого шкільного віку».
10. Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів».
11. Лист МОН № 1/9-74 від 28.01.14 року «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів».
12. Наказ МОН України від 08.04.2015 № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 року за № 472/26917.
13. Наказ МОН України від 23.06.2000 № 240 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів», відновлена наказом МОН від 29.11.2013 № 1655.
14. Наказ МОН України від 20.07.2004 № 601 «Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів».
15. Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
16. Наказ МОН України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
17. Лист № 2/2-14-1907-15 МОН  від 21.09.2015 року «Методичні рекомендації щодо заповнення  Класного журналу  для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

пятница, 8 января 2016 г.


17 грудня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся круглий стіл "Концепція розвитку початкової освіти у контексті реформування загальної середньої освіти". Під час заходу з виступами слухали заступника Міністра освіти і науки України Павла Хобзея,, директора Інституту модернізації змісту освіти Наталію Вяткіну, доктора пед.наук, завідувача відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України Анжеліку Цимбалару. Під час круглого столу завідувач відділу початкової освіти НАПН України Анжеліка Цимбалару презентувала проект Концепції початкової освіти – результат спільної роботи Інституту педагогіки НАПН України та Міністерства освіти і науки. В процесі підготовки документу було враховано зарубіжний досвід: вивчались аналогічні документи Сполученого Королівства Великої Британії, Республіки Білорусь, Польщі та ін.

Анжеліка Цимбалару повідомила, що розпочинається третій етап роботи над проектом, який триватиме до 18.01.16.Повний текст документу і електронна адреса для відправки зауважень та пропозицій  щодо його змісту міститься  у вкладеному файлі.

Шановні колеги!


Щиро вітаю  Вас з Новим роком та Різдвом Христовим!


Зичу  Вам свіжих сил для нових завершень, творчих успіхів у професійній діяльності, родинної злагоди, добробуту, вірних друзів та надійних партнерів у добрих справах!